söndag, augusti 18

Sommaren 2013

Sista dan på sommarlovet.
Asså sommaren har gått så GRYMT fort. Seriöst! Hur kan det ha gått ett helt sommarlov redan? Det känns inte som om jag har gjort mycket alls även om jag har det! Har gjort så mycket så att sommarlovet vart helt fullt och därför känts som typ 1 månad eller nått!
Ändå är det så himla längesedan vi var i Kroatien andra veckan på sommarlovet.
 
Det har vart kul och jag skulle inte ha något emot en månad till med sol och sommar (nu har ju typ all värme försmunnit :( ).
 Som sagt så har sommaren varit fullt med väldigt många roliga uppleversel och jag har gjort en liten sammanfattning av sommaren 2013...
 
Sikhallslägret första helgen på sommaren, var ovanligt kul i år med ny båt och liten grupp.
 
Att vi skaffa en iPad är väl inget speciellt minne eller så men den har absolut hjälpt mig överleva utan min dator och bidragit till bättre uppdatering med färska bilder.
Två veckor i Kroatien i båt och längenhet var precis som det låter: underbart! Vart i luften och vattnet och världens upplevelse. Att jag dessutom hade med en av mina bästa vänner gjorde ju resan så mycket bättre!
 Att få segla i medelhavet var himla kul och det var ju inte sista gången vi gjorde det om man säger så. ;)

 Hemma i fem dagar men tid för utflyckter, sommarsverige, seglin och Elin innan det var dags för...
 ... en vecka med Elida i Norge. Det var väldigt kul att få vara tillbaka på båten och det var lite annorlunda att vara sailing traniee men också väldigt kul med så mycket segling, sång och gud.

 
Èfter Elida var det bara JNM som gällde. Nordiskt juniormästerskap i zoom8, det låter ju rätt coolt och det var det också. Även om det inte gick så bra var det en ny erfarenhet och kul att få träffa så många andra zoom seglare.

 
Veckan efter JNM hände det mycket. Jag hade lyckats bli sjuk och kunde ligga i solen och läsa Eragon och bättra på brännan, fick äntligen träffa Elin igen, Grillade med min vänner som jag inte sett på hela sommaren, var på kusten med mamma och pappa och hade en dag i Göteborg med Lisa som innehöll shopping och "grand final" på Elida.
 
 Och efter det fick jag äääntligen vara med Elin så mycket jag ville. Vi lyckas ju alltid hålla oss borta från varandra på sommaren när jag åker bort och sedan gör hon det när jag kommer hem.
Men nej, nu fick jag nästan en hel vecka med Elin och en massa inspelningstid på låten (som nästa är klar nu).
 Musikläger på Källviken var väl det som fick avsluta mitt sommarlov. Och som det brukar så var det ju himla kul att få spela roliga låtar och träffa alla andra från musikskolan.

 
Det var det. Som ni ser har jag gjort mycket i sommar och grejerna har verkligen överlappat varandra. Det är därför sommaren kännts så kort. Men den ha ändå varit SJUKT KUL!
Nu återstår bara ett sista sommardopp innan innan lovet är slut och framtiden fortsätter med gynmasiet.
 
Hoppas ni har haft det bra och att min blogg har kunnat underhålla er tråkiga sommardagar.
Nu säger jag en sista gång...
Glad sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en komentar så blir jag glad^^
(välj profilen: anonym eller namn/webadresss/nått sånt/)