lördag, januari 18

London

Här kommer då ett litet inlägg om London (säkert hur många stavfel som helst men jag orkar inte ta det nu):
Åkte ju dit i fyra dagar för att fira pappas födelsedag. Efter att vi packat upp på hotellet så tog vi en tur ut på stan, kolla London eye, Big Ben och sedan blev det shopping och middag på. Fick inte med mig så mycket. En ryggsäck från Primark, ett chupa chup läppsyl, en "jultröja" som vara på rea på Top shop för bara 10 £ och en present.

På fredagen grattade vi pappa och sen åkte vi iväg till "The making of Harry Potter" vilket är studion som de spelade in filmerna i. Det var väldigt häftigt att se allting "bakom kulisserna", speciellt hur det ser ut när de åker på kvastar!
Dock så var allt väldigt mycket mindre än man trott! Matsalen var inte större än den vi har på vår skolan. ;) Det ändå som egentligen var större än jag trott var Dobby.
Har väldigt mycket bilder därifrån, kan lägga upp dem i ett annat inlägg om ni vill. Kommentera i så fall...
På kvällen blev det middag på Oxford street.

Vad gjorde vi på lördagen egentligen? Åkte buss och tunnelbana lite hit och dit, tog en promenad i Hyde park och kollade på ekorrar. Räkna nog upp till 17 st. Och de är inte särskilt skygga heller.
Sedan var vi i Notting Hill där vi gick runt på en marknad. Tog tyvärr inga foton där.
På kvällen var vi ute och åt och sen så kollade på We will rock you vilket är en musikal med låta ifrån Queen. Kände inte igen så många, men det var bra.

Handlingen är ungefär: det är i framtiden och jorden heter iPlanet, allt sker typ online och det är förbjudet att skapa eller brista ut i sång vilket huvudpersonerna gör hela tiden... Galileo, huvudpersonen, hör hela tiden gamla låttexter i sitt huvud som han inte vet var de kommer ifrån. Men tydligen är han "the chosen one" som ska hitta det sista musikinstrumentet som Queen gömde för länge sedan.
Den är hur som helst rätt bra...

På söndan tog vi en promenad bort till Tower bridge innan vi åkte och hämtade våra väskor och åkte mot flygplatsen.

Hade ett par fina dagar, slapp ju skolan också så. ;) London är lixom ett sånt där ställe som man kan åka till bara några dagar men ändå få ut så mycket av. Hade dock velat gå på nån mer musikal och köpte en sak på Harry Potter studion, men det får bli en annan gång. ;)
Här kommer bilderna...

Det är otroligt vad jag längtar tillbaka nu när jag ser bilderna!
Mitt rum

Piccadilly circus

Nyfiken ekorre i Hyde park
Tower bridge

Och så klart... en telefonkiosk!