måndag, augusti 24

School and summer

Mitt sista riktiga sommarlov har tagit slut och jag har börjat mitt sista år på gymnasiet. En sista hösttermin väntar, med ett sista höstlov, ett sista jullov och en sista vårtermin med ett sista sportlov och ett sista påsklov, innan studenten. Mycket sista där. Kan varken säga om jag är förberedd eller inte. Planer efter studenten börjar komma upp men samtidigt känns det konstigt att släppa den vanliga vardagen man levt i 12 år med en skola där någon annan bestämmer hur dagarna ska vara planerade. Får helt enkelt ta vara på allt det där sista.

Om vi ska vara lite mindre "sentimentala" inför framtiden. Vad har hänt sen sommarlovet tog slut?
Hade en rätt chill första dag i skolan och sedan drog allt igång med det vanliga schemat. I morgon och onsdag ska vi dock ha lite andra aktiviteter (men hela eftermiddagen tillägnad gymnasiearbete).

I helgen blev det tyvärr ingen sovmorgon eftersom att det var GP tävling här i vår klubb. Kul att se alla seglarkompisar igen och vi fick lite tid att bara hänga också eftersom att lördagen började med ingen vind. Lite senare på eftermiddan kom det lite vind ändå och vi fick genomfört tre race. Senare på kvällen blev det även tacobuffe med hela gänget.
Söndagen innerhöll lite mer vind så att vi kunde bli klara hyfsat tidigt och sen hade tid att fixa i ordning båtarna, slänga i vinnaren, bada lite själva och bara hänga innan prisutdelningen.
Själva tävlingen gick ganska bra. Hade ett jättebra, ett bra och ett sådär race varje dag (4, 11, 16 & 6, 10, 16). Slutade totalt som 10:a av 32 så det är jag rätt nöjd med. Seglar bäst på hemmaplan (eller vatten) helt enkelt. ;)




Fint väder vi fick idag. Gick till skolan med shorts och t-shirt i tron om att det skulle bli 25 grader och sol. Istället blev det detta. Men rätt mys ändå med tanke på att jag inte skulle ut och springa och bara hade eftermiddan planerad till att ta det lugnt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en komentar så blir jag glad^^
(välj profilen: anonym eller namn/webadresss/nått sånt/)